måndag 20 september 2010

Valet klart - styret oklart

Nu har väljarna sagt sitt och det är upp till politikerna att förhandla om hur kommuner, landsting och riket ska styras de närmsta fyra åren.

I Eslöv har Alliansalternativet fått 20 mandat, de rödgröna 20 mandat, Sverigedemokraterna 7 och Nya Kommunpartiet 2 mandat. Det finns ingen majoritet för någon, det finns inte ens en största minoritet i nuläget. Styret är alltså i högsta grad oklart för närvarande.

Skånskan pratar idag om en Rhodin-effekt i Örtofta/Väggarp/Toftaholm, där Fp får sitt starkaste stöd i kommunen. Jag känner mig väldigt hedrad av att det finns så många av mina grannar som visar mig och Folkpartiet detta förtroende. Överhuvudtaget gör Folkpartiet ett bra val i kommunen trots att vi backar på riksnivå, vilket enbart kan tillskrivas mina vänner och kollegor i partiet som har jobbat oerhört hårt och målmedvetet med att få ut det positiva förändringsbudskap. Tack alla som har på olika sätt hjälpt till eller visat ert stöd - det är sådant som gör att man orkar några meter till!

När saker och ting lugnar ner sig och vi har hunnit smälta valresultatet så återkommer jag med lite valanalys och kommentarer.

| SkD | SkD | SkD |

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar