onsdag 8 september 2010

Absolut inget samarbete med SD

Arvid Frandsen, Sverigedemokraternas ordförande i Eslöv sträcker ut handen till Moderaterna och vill ha samarbete och en ordförandepost. Låt mig vara tydlig på den punkten; det blir aldrig något samarbete mellan Alliansen och SD.

SD har en värdegrund som är diametralt motsatt Folkpartiet liberalerna och en syn i flykting- och invandringsfrågan som inte delas av något annat parti. De har heller ingen politik annat än om invandringsfrågan och i till och med den frågan är de flesta förslagen både orimliga och ogenomförbara.

Flyktingfrågan har debatteras under många år, och receptet för bättre integration är de breda frågorna; Utbildning, Arbete, Rättsväsende och Acceptans.Människor är i grunden lika., Våra behov, drifter och drömmar ser likadana ut.

Med SD får man ett kallare samhälle. De är vilsna i Sveriges stora ödesfrågor - jobben, utbildningen, rättssystemet och klimatet. De är motståndare mot förnyelse och tillväxt. Gör dig själv och dina barn en tjänst och lägg din röst på något annat parti än SD den 19 september.

SkD |

2 kommentarer:

  1. Anders Oddsheden10 september 2010 17:49

    Daniel, debatten är en fundamental och demokratisk rättighet i Sverige. Men SD har inte fått den på lika villkor eftersom vi inte är ett riksdagsparti. Istället är det ständiga desperata påhopp, speciellt nu i valrörelsen, som vi inte får bemöta på ett korrekt sätt. Undertecknad är Folkpartist från begynnelsen, och detta pga att jag mötte Per Ahlmark på en uteserving i Tel Aviv 1975 när jag tjänstgjorde för FN. Vi hade ett långt berikande samtal om politik och samhällsvärderingar, och dom har jag burit med mig hela livet. Varför blev jag fritidspolitiker för SD inför förra valet? Jo, det jag och många med mig känner, nämligen att fördelningen av Sveriges resurser har kommit på kant mer och mer för varje år som går. Visst kan man förstå den lille enskilde medborgaren som får uppleva allt längre vårdköer, försämrad ekonomi etc. För mig personligen, och även Arvid Frandsen, så är det själva poängen att få våra kritiska medborgare att förstå varför det ser ut som det gör. Till detta behövs debatten, och det tar tid för nya fritidspolitiker att komma dit, parallellt med att vi ska ta del av div. kritik under tiden vi förkovrar oss. För mig är det lika viktigt att få förstålse hos våra innevånare gentemot våra politiker, som det är mellan våra politiker. Slutligen uppskattar jag din debattanda i Kommunstyrelsen.

    SvaraRadera
  2. @Anders Oddsheden:
    SD:s främlingsfientlighet är ett hot mot demokratin, så vill du försvara demokratin har du valt åt helvete fel parti. Begriper du inte ens det så kommer ingen lyssna på dig i någon debatt.
    Sen måste ni Sverigedemokrater sluta att gnälla så på alla andra partier. "Buuhuu, det är så synd om oss, alla bara missförstår och smutskastar oss. Ingen vill samarbeta. Stackars oss". Det börjar bli förbannat tråkigt att lyssna på.

    SvaraRadera