måndag 31 maj 2010

Kandidatpresentation - Sven-Olov Wallin (Plats 5)

Jag blev folkpensionär förra året. Efter mer än 40 bra år som speciallärare inom barnpsykiatrin kan jag nu mina ha fritidsintressen på heltid. Jag har också spelat brassmusik i mer än 40 år. Välkommen att lyssna till Morendo Brass vid Trollsjön den 4 september.

Kommunalpolitik blir man också lätt beroende av. Jag började redan i början på 80-talet, och har hela tiden förblivit i opposition. Med all erfarenhet jag har tror jag att jag kan bidra när vi får en ny majoritet i Eslöv.

Mina politiska uppdrag är ledamot i Barn- och Familjenämnden samt i Fp Eslövs styrelse. Jag är också ersättare i kommunfullmäktige.

Min vision är att alla barn, från förskola t.o.m. gymnasiet får det professionella stöd som de behöver. Ungdomar som saknar en fullständig gymnasieutbildning har betydligt sämre chans att komma in på arbetsmarknaden.

Vi behöver mer pedagogiskt utbildad personal i skolan, och resurser till ett ständigt utvecklingsarbete. Ett kryss på mig gör skillnad för skolans utveckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar