lördag 5 december 2009

Sverigedemokraternas gräsrotsrörelse smider planer

På Skånskan har en minst sagt udda diskussion brutit ut i kommentarsfältet. Jag tog mig friheten att samla några guldkorn här. Läs hela konversationen här.

-------------------------------------------

Jag håler med sara. det är bra att de finns ett parti för oss som inte vet så mycke. Jag hjälper gärna till om det beövs sitta på nån stol som är över för att inte sosarna och de andra som bestämmer hela tiden skall göra det. (SD 4ever)

Det är ju inte bara invandrare från andra länder som förstör Eslöv utan också Stockholmare och norrlänningar. (Skåning - på riktigt!)

Bra med ett parti som inte går på en massa möten hela tiden. Det är väl bättre att politiker gör nytta än att de sitter på sammanträden. Jag hoppas Fredrik (Ottesen, red anm) lyssnar på oss medlemmar och fortsätter göra annat än att sitta och prata i olika möten. (Sara)

Måste man va jättesmart för att få rösta nuförtiden? Heja sverjedemokraterna! och JS har rätt, jag tycker inte politicker måste göra nytta hela tiden. Det viktigaste är väl att de stöder sina väljares åsikter? (Malte och fru)

Bra skrivet SD 4ever! Alla ser opp till de "smarta och välutbildade" men det finns de inget orsak till. De flesta av mina kompisar har inte gått i skola särskilt länge men de är ändå engagerade fast kanske inte så insatta. Jag heter också Hasse så jag kallar mig Hasse 1 så kan väl du andra Hasse heta Hasse 2? Heja SD och ni andra som vill hålla Sverige Svenskt!!!! (Hasse 1)

Så fort vi får lite mer att säga till om så skall vi tala klarspråk. Invandrare kommer ju oftast från helt andra länder än Sverige och det måste vi bekämpa. Om akassan och sjukpengen skall räcka till oss svenskar måste vi vara noga med vem vi släpper in i landet! Då blir det nog mer ok att öppet säga att man är rasist. Tidigare var det ju bra att vara kommunist men nu är det förbjudet. Det är samma sak fast tvärtom tror jag. (Väljare med vett)

Inte lönt att försöka diskutera med sverigehatarna. Rösta på SD istället. (Fun)

Hej alla läsare. Jag vill först och främst tacka för alla goda ord vissa av er har skrivit. I övrigt kan jag bara stämma in i att vi sverigedemokrater behöver fler aktiva här i Eslöv. Jag kan även än en gång befästa och påpeka att även Lind (S) håller med om att de få gånger vi inte varit representerade hade vi inte kunnat göra någon reell förändring, samtidigt har vi alltid noga följt beslutsprocesserna. Samt att vi vid alla viktiga beslut varit på plats och fört era, våra väljares talan. (Fredrik Ottesen)

De flesta av mina vänner. Och de är väldigt många. Tycker som jag och du får gärna kalla det rasist om du vill. Vi är många och vi röstar på Sverigedemokraterna därför att de tycker som vi. Jag var på en fest i går kväll och vi var överens allihop tror jag. Fredrik (Ottesen, red anm) kan väl skriva och hålla med mig så får vi det här ur värden? (Väljare med vett)

Vi bör inte kalla oss rasister för det låter dåligt i media. (Hasse1)

Jag är absolut inte rasist men jag är en realist. (Jörgen B)

Bra sagt Jörgen B! Och sen när folk har fattat vad som verkligen är viktigt kommer rasist att vara en komplimang, inte en förolämpning. Men tills dess bör vi inte säga rasist om oss själva. Jag skall försöka bli mer aktiv i partiet så kan jag kanske fylla en av de tomma stolarna! (Hasse 1)

Det här är tänkvärt! Vi måste vara smarta! "Jag själv intog då den ståndpunkten: det gör detsamma om man skrattar eller hånar oss, om vi framställas som dumbommar eller förbrytare; huvudsaken är, att man talar om oss, ständigt sysselsätter sig med oss och att vi även i arbetarnas ögon så småningom komma att framstå som den enda makt, med vilken för närvarande en uppgörelse kan komma till stånd" Det är direkt ur Mein Kampf men är lika rätt för oss! (SD 4-ever)

5 kommentarer:

  1. Oj oj, vilken samling. Nästan roliga kommentarer, om det inte vore så att dessa röster, med förakt för kunskap och medkänsla, kan leda sd till riksdagen.

    Och så visar det ju att det är svårt att prata politik så folk förstår.

    SvaraRadera
  2. Härliga conversation-starters inför kvällen. Tack för det! Låt oss dra slutsatsen att det svenska språket inte har mycket att vinna på Sverigedemokraternas ökande inflytande.

    Försiktighet bör dock iakttas när vi porträtterar Sverigedemokraterna som lobotomerade analfabeter. Det antirasistiska arbetet får inte bli elitistisk i sin karaktär. Antirasism får inte likställas med upplysning, utbildning eller kosmopolitism. Antirasismen är, och bör framställas som, en grundläggande värdering som förenar miljoner och åter miljoner svenskar. För som Gellert Tamas sa i dagens DN: "Verklighetens folk röstar inte på Sverigedemokraterna" (http://banjo.webblogg.se/2009/december/verklighetens-folk-ar-inte-sverigedemokrater.html#comment)

    SvaraRadera
  3. Jag ser ingen skillnad alls på de olika partier. För mig är ni alla lika korrupta, utan empati och moral tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Märkligt inlägg att hurra över. Skulle det vara svårt att hitta en massa kommentarer som får vilket parti som helst att vara stöttade av nötter? Billigt populistiskt inlägg.

    SvaraRadera
  5. Nej jag håller verkligen med om att fler politiker och politiska skribenter måste börja ta debatten med Sverigedemokraterna utan att bara slänga på dem rasistkortet. Göran Widham har skrivit bra om detta:
    http://fridholm.net/2010/07/05/politik-handlar-inte-om-sanningen/

    och Kent Persson hakar på:
    http://kentpersson.wordpress.com/2010/07/12/veckans-bloggdebatt-sverigedemokraterna/

    SvaraRadera